SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.83Scoping the nexus between climate change and water-security realities in rural South AfricaBuilding resilience to climate change in vulnerable communities: A case study of uMkhanyakude district municipality author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • On index processSimilars in Google

Share


Town and Regional Planning

On-line version ISSN 2415-0495
Print version ISSN 1012-280X

Abstract

MOKHELE, Masilonyane  and  FISHER-HOLLOWAY, Brian. Liggingspatrone van pakhuisfasiliteite in die Kaapstad-munisipaliteit. Town reg. plan. (Online) [online]. 2023, vol.83, pp.33-44. ISSN 2415-0495.  http://dx.doi.org/10.38140/trp.v83i.7353.

Die verspreiding van globalisering en e-handel het gelei tot 'n toenemende aantal pakhuisfasiliteite in stede en streke, wat kan bydra tot negatiewe eksterne aspekte soos lugbesoedeling, geraasbesoedeling en verkeersopeenhopings. Ten spyte van die noue verband tussen logistiek en verskillende sektore van die ekonomie, is daar min literatuur oor die verband tussen pakhuise en verskillende grondgebruikkategorieë. Met die fokus op die Kaapstad-munisipaliteit in Suid-Afrika, ontleed die artikel die liggingspatrone van pakhuisfasiliteite relatief tot die vervoerinfrastruktuur en die industriële, kleinhandel- en kantoorgrondgebruik. Die studie is gebaseer op die beskrywende kwantitatiewe ontwerp waarin kerndigtheid in ArcGIS gebruik is om die liggingspatrone van pakhuisfasiliteite regoor die munisipaliteit te ontleed. Data oor die vloeroppervlakte van die industriële, kleinhandel- en kantoorgrondgebruik is in verskeie reekse geklassifiseer om die intensiteit van die grondgebruik relatief tot die konsentrasie van die pakhuisfasiliteite vas te stel. Daar is ontdek dat pakhuisfasiliteite in die hoogs toeganklike gebiede binne die munisipaliteit groepeer, naamlik die hawe se omgewing, in die omgewing van die hoofaansluitings, en aangrensend aan arteriële paaie, wat verbindings met die nasionale paaie verskaf. Die gebiede met die hoogste konsentrasie van pakhuisfasiliteite het ook die grootste persentasie industriële en kleinhandelgrondgebruik geakkommodeer. Dit word aanbeveel dat die bestaande pakhuisklusters geprioritiseer word in toekomstige pakhuisontwikkeling of konsolidasie en dat die toekomstige toename van die nywerheids- en kleinhandelgrondgebruik binne die Kaapstad-munisipaliteit 'n eweredige toename van ruimte vir pakhuisfasiliteite insluit of omgekeerd.

Keywords : Cape Town; Cape Town municipality; locational patterns; logistics; logistics clustering; manufacturing; warehouse facilities; warehousing.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License