Services on Demand
Article
Indicators
Related links
- Cited by Google
- Similars in Google
Share
Town and Regional Planning
On-line version ISSN 2415-0495
Print version ISSN 1012-280X
Abstract
SIHLONGONYANE, Mfaniseni Fana. Die skepping van bevoegdhede en standaarde vir beplanning in Suid-Afrika: Verskillende opinies. Town reg. plan. (Online) [online]. 2018, vol.72, pp.70-83. ISSN 2415-0495. http://dx.doi.org/10.18820/2415-0495/trp72i1.6.
Sedert die ontstaan van beplanning in Suid-Afrika twee en vyftig jaar gelede, het die statutêre liggame wat die professie bestuur, nie die bevoegdhede en standaarde gestel om 'n raamwerk vir kurrikulumontwikkeling, die akkreditering van skole, en die registrasie van beplanners en hul professionele praktyk te skep nie. In 2010 het die Suid-Afrikaanse Raad vir Beplanners, 'n statutêre liggaam wat verantwoordelik is vir die regulering en gehalteversekering van die beplanningsprofessie, 'n proses voorgestel om vaardighede en standaarde te genereer om die vele uitdagings wat ontstaan het as gevolg van die gebrek aan 'n raamwerk, aan te spreek. Die skep van 'n stel vaardighede en standaarde het baie debat in die gange van hoër onderwys en tussen die Raad en ander verwante professionele liggame in die beboude omgewing gestimuleer. Hierdie artikel verduidelik eerstens die motiverende faktore vir die inisiëring van die Bevoegdhede en Standaarde-proses. Tweedens, vertel dit die geskiedenis van hierdie proses. Derdens word die debatbare kwessies wat gedurende die proses tydens die verskillende interaktiewe werkswinkels geopper is, weergegee. Ten slotte identifiseer dit die prestasies van die proses. Die argument in die artikel is dat die Bevoegdhede en Standaarde-proses 'n belangrike stap in die rigting van kurrikulumhervorming is, maar meer betrokkenheid sal nodig wees om transformasie in die beplanningsprofessie te fasiliteer.
Keywords : Beplanningsonderwys en transformasie; vaardighede en standaarde; professionele beplanningsontwikkeling; SACPLAN.