SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.46 issue1Legislation and policies: Progress towards the right to inclusive educationSearch and seizure of learners in schools in a constitutional democracy: A comparative analysis between South Africa and the United States author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

De Jure

On-line version ISSN 2225-7160
Print version ISSN 1466-3597

Abstract

DE WAAL, Elda  and  CAMBRON-MCCABE, Nelda. Leerders se Godsdienstig-kulturele Regte: 'n Delikate Balanseertoertjie. De Jure (Pretoria) [online]. 2013, vol.46, n.1, pp.93-113. ISSN 2225-7160.

Suid-Afrikaanse openbáre skole konfronteer die uitdaging om duidelike riglyne te ontwikkel wat die grondwetlik-beskermende regte van alle godsdienste en kulture respekteer en eer. Die Suid-Afrikaanse Skolewet 84 van 1996 verwag van skoolbeheerliggame om 'n Gedragskode vir Leerders daar te stel wat streng onderworpe is aan die Grondwet van die Republiek van Suid-Afrika, 1996.1 Die reg van groepe om hul godsdiens te beoefen en hul kultuur te geniet moet in lyn wees met die bepalings van die Handves van Menseregte, en dit impliseer dat daar nie onbillik inbreuk gemaak mag op die reg op vryheid van godsdiens en kultuur nie.2 In die Verenigde State van Amerika verskaf die federale Grondwet op 'n beperkte wyse beskerming vir leerders se vryheid van godsdiens en kultuur op skool. Die beskerming geld solank die uitoefen van sulke regte nie inmeng met die bestuur van die skool en die regte van ander leerders nie.3 Met die Grondwetlike Hof van Suid-Afrika wat diverse godsdiens- en kultuurregte op openbare skole erken, ontstaan daar spanning tussen die menings wat betref die menseregte van leerders wat uit verskillende godsdienstige en kulturele agtergronde afkomstig is en skoolamptenare se verantwoordelikheid om veilige en gehalte skole te bedryf. In hierdie artikel ondersoek die outeurs hierdie spanning en die implikasie daarvan op skoolbeleid vir Suid-Afrikaanse openbare skole.

        · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License