SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.46 issue1The role of the courts in ensuring the right to a basic education in a democratic South Africa: a critical evaluation of recent education case lawThe effectiveness of legal remedies in education: A school governing body perspective author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

De Jure

On-line version ISSN 2225-7160
Print version ISSN 1466-3597

Abstract

DANIEL, Philip TK  and  GREYTAK, Scott. Erkenning van Gesteldheid en Geskilbesleging: Ontleding van Onderwysreg Hofsake in die VSA en Suid-Afrika. De Jure (Pretoria) [online]. 2013, vol.46, n.1, pp.24-44. ISSN 2225-7160.

Hierdie artikel voer aan dat hofbeslissings, veral die wat op die hoogste vlak gemaak word, nie die produk is van neutral regsbeginsels nie, maar heel dikwels van ideologie. Deur te verwys na sake soos Morse v Frederick and Parents Involved in Community Schools v Seattle School District No 1 in die Verenigde State, sowel as Mpumalanga Department of Education v Ermelo in Suid-Afrika, toon hierdie artikel duidelik op hierdie verskynsel wat merkwaardiglik nie algemeen aanvaar word nie. In antwoord daarop, stel die outeurs 'n leerstuk van omstandigheidsbewustheid oftewel "situational appreciation", 'n leerstuk wat bewustheid van 'n besluitnemer se omstandighede in ag neem. Die omstandihede, of konteks, voorsien 'n verskaf 'n konsekwente maatstaf om die beslissende faktore in daardie Hoogste Hof- en Grondwetlike Hof uitsprake te identifiseer, verduidelik, en te bespreek. Daarby bespreek die artikel die invloed van kollegialiteit tussen regters in die hoogste howe, en beveel aan dat die Hoogste Hof in die Verenigde State en die Grondwetlike Hof in Suid-Afrika kollegialiteit beklemtoon om te verhoed dat skerp ideologiese verskille uitsprake beïnvloed, en te verseker dat uitsprake op grond van beginsels deur samewerking verwoord word. Hopenlik sal hierdie ontleding 'n noodsaaklike beskrywende en bepalende konteks verleen aan die uitsprake wat ons lewens voortdurend raak.

        · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License