SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 issue1Implementation framework for automotive technology: how to introduce hybrid and electric vehicles into automotive production linesEvaluating healthcare performance using fuzzy logic author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • On index processSimilars in Google

Share


South African Journal of Industrial Engineering

On-line version ISSN 2224-7890
Print version ISSN 1012-277X

Abstract

MAGODI, A.Y.; DANIYAN, I.A.  and  MPOFU, K.. An investigation of the effect of the ISO 9001 quality management system on small and medium enterprises in Gauteng, South Africa. S. Afr. J. Ind. Eng. [online]. 2022, vol.33, n.1, pp.126-138. ISSN 2224-7890.  http://dx.doi.org/10.7166/33-1-2521.

Die implementering van kwaliteitsbestuurstelsels (QMS) is sentraal tot die prestasie van klein en medium ondernemings (KMO's). Tans is daar 'n gebrek aan inligting oor die vlak van aanvaarding en implementering van KMO's deur KMO's in Gauteng Provinsie, alhoewel daardie provinsie die hoogste aantal KMO's in Suid-Afrika (SA) het. Hierdie studie het dus ten doel om die effek van die ISO 9001 QMS op KMO's in Gauteng te ondersoek. Kwantitatiewe navorsing is gedoen, en 'n aanlyn opname is gebruik om data in te samel. 'n Inferensiële statistiese data-analise wat die Statistiese Pakket vir die Sosiale Wetenskappe (SPSS) sagteware behels, is gebruik om die versamelde data te analiseer. Die chi-square en Fischer se presiese toetse is toegepas om die statistiese betekenis van vier hipoteses te bekragtig. Die Inferensiële analise het getoon dat daar 'n verband is tussen ISO 9001 implementering en KMO's se volhoubaarheid, asook 'n direkte verband tussen die implementering van ISO 9001 en die prestasie, groei en lewensduur van KMO's in Gauteng Provinsie. Daarbenewens het die resultate aangedui dat 64 persent van die opname se KMO's bewus is van ISO 9001, terwyl 36 persent van KMO's nie bewus was van KMO's nie. Die opname het aangedui dat KMO's verskeie uitdagings in die gesig staar, soos die ondoeltreffende implementering van QMS, swak befondsing, 'n lae vlak van menslike kapasiteitsontwikkeling, 'n gebrek aan voldoende hulpbronne, swak werksomgewing en swak werksorganisasie, 'n gebrek aan nodige materiaal en die gebruik van onvanpaste werksmetodes. Daar word voorsien dat, indien 'n kuituur van QMS deur KMO's aangeneem en geïmplementeer sou word, daar waarskynlik 'n verbetering in bedryfsdoeltreffendheid sou wees, wat lei tot verbeterde kliëntetevredenheid en verhoogde omset en winsgewendheid.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License