SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 issue1A review of manufacturing resources planning models under different uncertainties: State-of-the-art and future directionsProposed business process improvement model with integrated customer experience management author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • On index processSimilars in Google

Share


South African Journal of Industrial Engineering

On-line version ISSN 2224-7890
Print version ISSN 1012-277X

Abstract

ABURAS, H.M.. An integrated performance management framework for a multi-business company. S. Afr. J. Ind. Eng. [online]. 2010, vol.21, n.1, pp.35-44. ISSN 2224-7890.

'n Multi-maatskappy-onderneming is 'n komplekse entiteit. Die evaluasie van maatskappy-prestasie van so 'n onderneming is self meer van 'n uitdaging. Maatskappyprestasie is inherent multidimensioneel, word uit verskeie perspektiewe beskou en moet veelvuldige doelwitte bevredig. Geen enkele maatstaf is beskikbaar om hierdie fasette van maatskappyprestasie te evalueer, alhoewel 'n holistiese prestasiebestuurstelsel ontwikkel kan word gebaseer op verskillende maatstawwe. Hierdie artikel bring verskillende metodologieë byeen vir die meting van maatskappyprestasie wat multi-dimensioneel, multi-perspektiewelik en multi-doelwit-geöriënteerd is. Sodoende word 'n geïntegreerde raamwerk vir die meting van maatskappyprestasie ontwikkel.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License