SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.60 issue2From trusteeship to self-determination: L.J. du Plessis' thinking on apartheid and his conflict with H.F. VerwoerdKlaas Koen: identity and belonging in the Berlin Mission Society during the late nineteenth century author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • On index processSimilars in Google

Share


Historia

On-line version ISSN 2309-8392
Print version ISSN 0018-229X

Abstract

ROOS, Hilde. Eoan - Our Story: Treading new methodological paths in music historiography. Historia [online]. 2015, vol.60, n.2, pp.185-200. ISSN 2309-8392.  http://dx.doi.org/10.17159/2309-8392/2015/V60N2A9.

Hierdie artikel bespreek die gebruik van vernuwendes metodes vir die skryf van die geskiedenis van Westerse klassieke musiek in Suid-Afrika soos dit toegepas is in die publikasie Eoan-OurStory [2013). Mondelingegeskiedenis en gemeenskapsinteraksie is die primêre metodes wat gebruik is en ek voer aan dat dit moontlik geword het as gevolg van onlangse ontwikkelinge in die dissipline van musiekwetenskap. Die artikel begin met 'n kort uiteensetting van hierdie veranderinge van die afgelope paar dekades en belig die drieledige spanningsveld wat dit onderlê, naamlik die outonomie van musiek, musiek in sy kulturele en sosiale kontekste en die verlies van die idee van "die objektiewe feit" wat die posisie van die skrywer/verteller en die gebruik van taal op die voorgrond plaas. Eoan - Our Story vertel die verhaal van 'n opera, drama en ballet geselskap wat tydens die apartheidsjare in Suid-Afrika as 'n sogenaamde kleurling organisasie gefunksioneer het. Omdat hierdie groep (voor en na 1994) deur heersende politieke en artistieke diskoerse benadeel is, is 'n gedemokratiseerde metode gesoek wat voorheen stilgemaakte stemme ruimte gee om gehoor te word. Die boek is om daardie rede saamgestel deur 'n komitee wat uit vorige lede van Eoan en akademici bestaan het. In 'n omgewing waar die outoriteit van die akademikus plek moes maak vir ander prioriteite was die uitdaginge van die skryf van 'n boek deur 'n kommitee soos hierdie veelvoudig. Ek voer aan dat die die kreatiewe en innoverende resultate van hierdie proses positief afweeg teen die uitdaginge.

Keywords : Eoan Group; opera; musiekhistoriografie; New Musicology; mondelingegeskiedenis; gemeenskapsgeskiedenis; gemeenskapsinteraksie; Hobsbawm.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License