SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.60 issue2"Had it too easy?" Frederik van Zyl Slabbert's resignation as leader of the official parliamentary opposition, 7 February 1986"One of the most serious problems confronting us at present": Nurses and government hospitals in Southern Rhodesia, 1930s to 1950 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • On index processSimilars in Google

Share


Historia

On-line version ISSN 2309-8392
Print version ISSN 0018-229X

Abstract

EHLERS, Anton. The Helpmekaar: Rescuing the "volk" through reading, writing and arithmetic, c. 1916-c. 1965. Historia [online]. 2015, vol.60, n.2, pp.87-108. ISSN 2309-8392.  http://dx.doi.org/10.17159/2309-8392/2015/V60N2A5.

Die artikel ontleed die bydrae van die Helpmekaarverening van die Kaapprovinsie as welsyns katalisator in die ekonomiese opheffing van Afrikaners in die vaarwater van die Rebellie van 1914-15. Die Helpmekaar het 'n tweeledige doelwit beoog. Eerstens om Afrikaner rebelle en hul gesinne van ekonomiese ondergang te red. Die tweede doel was meer gekompliseerd: die bevordering van die algemene ontwikkeling en welsyn van die Hollandssprekende deel van die Suid-Afrikaanse bevolking met die fokus op die ontwikkeling van 'n spesifieke Afrikaanse kultuur. Die artikel fokus op die ontwikkeling van die tweede doelstelling in 'n spesifieke opvoedkundige fokus, naamlik om die arm blanke probleem deur die ontsluiting van die potensiaal van die Afrikanerjeug deur opvoeding, op te los. Die Helpmekaar is gevorm deur ideologieë van ras en klas. Die artikel sluit dus aan by 'n aantal bestaande historiografiese debatte oor arm blankes, die welsynstaat, en verskaf ook insae in die politiek van wit onderwys. Ten spyte van sy eng etniese en nasionalistiese fokus en die gepaardgaande sosiale ingenieurswese het die Helpmekaar deur sy finansiële bydraes en as kampvegter vir opvoedkundige sake 'n beduidende rol in die bevordering van onderwys en opvoeding gespeel wat 'n veel wyer gemeenskap as wat aanvanklik beoog is, bevoordeel het.

Keywords : Helpmekaarbeweging; Rebellie van 1914-15; Afrikaners; onderwys en opvoeding; welsyn; nasionalisme; welsynstaat; etniese mobilisering; ACW.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License