SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.60 issue1White farmers and African labourers in the pre-industrial Transvaal author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • On index processSimilars in Google

Share


Historia

On-line version ISSN 2309-8392
Print version ISSN 0018-229X

Abstract

NOBLE, Vanessa. Memory struggles: Remembering the apartheid era by University of Natal medical alumni, 1990s to the early 2000s. Historia [online]. 2015, vol.60, n.1, pp.1-21. ISSN 2309-8392.  http://dx.doi.org/10.17159/2309-8392/2015/v60n1a1.

Die Universiteit van Natal se Mediese Skool het in die stad Durban in 1951 geopen en was een van die eerste in die land om swart studente op te lei as dokters in apartheid Suid-Afrika. Hierdie artikel beweeg egter weg van die poging om hierdie skool se sosiale geskiedenis vas te lê, en probeer om te besin oor die kwessie van geheue, veral die gekonstrueerde aard van herinneringe van alumni wat tydens die apartheid tydperk aan hierdie instelling gestudeer het. Die eerste deel van hierdie artikel beskou die gemeenskaplike geheue verhale wat in skriftelike en mondelinge vorm in die 1990's verskyn het. In hierdie tydperk is feestelike verhale wat studente se "eenheid in swaarkry" en hul anti-apartheid "struggle" aktiwiteite in die openbaar beklemtoon het bevoorreg en onthou. Maar, soos die tweede deel wys, het in meer onlangse jare, kritiese herinneringe in die openbaar verskyn wat hierdie triomfantelike vertellings uit gedaag het. In die vroeë 2000's het herinneringe wat kwessies van omstredenheid en verdeeldheid onder studente beklemtoon in die openbare domein uitgebars. Ek ondersoek die redes vir hierdie veranderinge in geheue asook die veranderende historiese kontekste wat hul produksie beïnvloed het. Verder, besin ek oor hoe die analise van die produksie van geheue nog 'n kritiekelaag byvowg tot die navorser se ondersoek van institusionele geskiedenis.

Keywords : Durban Mediese Skool; geheue; Universiteit van Natal; produksie van geskiedenis; apartheid; post-apartheid.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License