SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.59 issue2The local role of a Wellington Afrikaner Broederbond branch, 1937-1994Moving with the times in search of permanence: the digitization of "liberation struggle" archives in southern Africa author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • On index processSimilars in Google

Share


Historia

On-line version ISSN 2309-8392
Print version ISSN 0018-229X

Abstract

STRYDOM, Bronwyn. War, education and identity: Discord at the Transvaal University College (1914-1919). Historia [online]. 2014, vol.59, n.2, pp.194-209. ISSN 2309-8392.

Voor die begin van die Eerste Wêreld Oorlog het dit geblyk asof breë Suid-Afrikanisme 'n tentatiewe maar stewige begin by die Transvaalse Universiteitskollege (TUK) gehad het. Maar hierdie internasionale konflik het weer spanning tussen blanke Suid-Afrikaners veroorsaak en in hierdie opsig was TUK studente geen uitsondering nie. Die feit dat hierdie gebeure so kort na die stigting van die Kollege plaasgevind het, het die verwerklikingvan die ideaal van brëe Suid-Afrikanisme by die Kollegebaie moeilik gemaak. Hierdie artikel oorweeg die blywende indruk wat die Eerste Wêreld Oorlog en die 1914 Rebellie op die bewussyn van die studente van die TUK gelaat het soos uitgebeeld in die studentebydrae tot Die T.U.K. Studenteblad en in ander gebeurtenisse by die Kollege. Dit kyk spesifiek na veranderende en teenstrydige ideës van blanke identiteit by die Kollege in hierdie tydperk.

Keywords : Transvaal Universiteitskollege; Universiteit van Pretoria; Eerste Wêreld Oorlog; blanke identiteit; hoër onderwys; breë Suid-Afrikanisme; universiteitsgeskiedenis.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License